yükleniyor
E-posta
bilgi@yuntes.com.tr
Telefon
+90 444 98 14
Bizi Takip Edin!

Sıkça Sorulan Sorular

1.MAKİNAM GÜMRÜKTEN GELDİĞİNDE İLK OLARAK NE YAPMALIYIM?

Makinanız gümrükten çekilip geldiğinde ilk yapılması gereken, makinanın üzerinde bir hasar veya eksiklik olup olmadığını kontrol etmek ve gerekirse, nakliyeci ile birlikte hasar tutanağı hazırlamaktır. Hasar büyük ise duruma göre, nakliyecinin veya kendinizin sigorta eksperine derhal haber verilmeli, eksperin talimatına göre hareket edilmelidir. Unutulmamalıdır ki zamanında doğru yapılmayan işler nedeniyle maddi hasarları ödemek zorunda kalabilirsiniz. Daha detaylı bilgi için böyle bir durumda kalırsanız makinayı indirmeden önce satıcı firma dan yardım talep edebilirsiniz.

2.MAKİNAMA NEDEN KIRILMA SİGORTASI YAPTIRMALIYIM?

Özellikle bilmeniz gereken konu, eğer leasing yoluyla makine aldıysanız, makinanız sigortalıdır. Fakat yine de bu konuyu ve sigorta detaylarını mutlaka leasing anlaşması yaparken görüşmenizde her zaman fayda vardır. Leasing ödemeleriniz tamamlanıp makine sizin mülkiyetinize geçtiğinde ise leasin tarafından yapılan sigortanın bittiğini ve artık sigortayı kendinizin yaptırması gerektiğini unutmayınız. Sigortasız bir makine her zaman size daha büyük maddi ödemeler çıkarabilir.

3.KIRILMA SİGORTASI OLAN BİR MAKİNADA HASAR OLURSA NASIL İŞLEM YAPMALIYIM?

Sigortalı bir makinada bir hasar olduğunda derhal ilgili sigorta eksperine bilgi verilmeli ve sigorta eksperinin vereceği talimat doğrultusunda hareket edilmelidir. Unutmayınız ki, hasarın eksperin bilgisi dışında onarı mı halinde, onarım bedeli yada şekliniz eksper tarafından kabul edilmeyebilir ve de siz gerekli ödemeyi alamayabilirsiniz. Sigorta kapsamında ki işlemler firma ile sigorta şirketi arasında hukuki bir işlem olup, makinayı onaran firmayı 3 taraf olarak ilgilendirmemektedir.

4.PLANLI BAKIM ANLAŞMASI GEREKLİMİDİR?

Evet, planlı bakım makinaların çalışma ömrünü uzatan ve üretim kapasitesini ve üretim hassasiyetini uzun zaman devam ettiren bir işlemdir. Kendi içerisinde bakım ekibi olmayan firmalar mutlaka makine satıcılarından bu bakım hizmetini almalıdırlar. Ayrıca günümüzde sigorta şirketleri makinayı sigortalarken bu bakım hizmetinin alınıp alınmadığına göre hareket etmekte, gerekirse prim indiriminde bulunmakta, yada sigorta edebilmek için bakım hizmetini şart koşmaktadır.

5.MAKİNA SATIN ALDIĞIMDA VE KURULUM SONRASI HANGİ DÖKÜMAN VE BİLGİLERİ SAKLAMALIYIM?

Satış sözleşmesini, kurulumda satıcı firma tarafından hazırlanan kontrol listeleri ve garanti anlaşmalarını, makine ile gelen kitapları, makinanın program ve parametre ayarlarını içeren back-up ını, Kontrol sistemi ile ilgili kayıt ve data sheet leri daha sonraki servis ihtiyaçları için mutlaka saklamalıyız.

6.ARIZA DURUMUNDA KİME NASIL BAŞVURMALIYIM?

Bir arıza durumunda, eğer arıza ve hasar sigorta kapsamında ise öncelikle sigorta eksperine ve eksperin talimatı doğrultusunda daha sonra teknik destek alacağınız firmaya e-mail yada faks yoluyla yazılı başvurmalıyız.